dinsdag 16 augustus 2011

Honesty Tour rit 3

Vandaag op het programma: Col des Aravis (9kilometer ongeveer, niet al té zwaar), dan heel wat op en neer, en als uitsmijter na 100 kilometer nog 9 kilometer koers naar Les Saisies (finish ditmaal in het dorpje en niet aan de chalet).

Roel voelde zich vanochtend nog opperbest en knalde er als een bezetene vandoor op de eerste vlakke kilometers van de Aravis. Er had niemand veel over, en we waren allemaal blij dat we er nog aanhingen. Eenmaal de weg wat meer begon te hellen bleek het echter niet Roel's klimdag te zullen worden. Het tempo viel wat terug,Tim nam over, daarna ik, maar wie anders dan Pieter G vond de tijd even later rijp om in de aanval te gaan?!

Ik kon aanklampen, samen met Pieter H. Ik moest af en toe een metertje laten, maar we bleven al bij al relatief samen, tot Pieter H ervandoorging en als eerste bovenkwam. Pieter G smeerde mij in de laatste honderden meters ook nog enkele seconden aan, en ik kwam als derde boven, nog nét voor Bram zie halverwege de klim zijn tempo vond en naar boven stoomde.

De rest van de dag reden we in groep een col of 3 op en af (prachtige rit trouwens, thx to Pieter H), en de slijtage was al vergevorderd toen we in Crest Voland een laatste keer de tellers op 0 zetten voor de slotklim. Ik voelde me nog goed en ging bijna direct over Pieter H die het tempo aangaf, maar Pieter G vond het nog niet snel genoeg gaan en versnelde nog een keer. Ik achterhaalde hem opnieuw, maar Bram zocht en vond al snel zijn eigen tempo en liet ons allemaal achter. Pieter H eindigde knap tweede, en ditmaal kon ik Pieter G afhouden op de top. Knappe col-overwinning dus van Bram, hij maakt de hooggespannen verwachtingen waar! Benieuwd wat morgen brengt, en hoever Bram nog kan komen in het algemeen klassement! Morgen koninginnerit: 170km, Télégraphe, Galibier ("You can't spell "galibier" without "BIER", dixit Bram), en als uitsmijter Croix de Fer. Bring on the pain!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten