zondag 11 september 2011

Dag 0: Rivesaltes!

(In Dutch, since I figure most of my readers will be the people close to me at home. Maybe afterwards I'll take the time to translate. For now, let google do the work;-))

Hier zit ik dan! 13u30, Rivesaltes, 8 km van Perpignan. Gisteren na een treinreis van zo'n 7 tal uren aangekomen (viel goed mee, dankzij Jo Nesbo ;-)).

Gisterenavond rond kwart voor tien was organisator en officieel "Fietszot" (net versie 1 van CCC gedaan, klaar voor een tweede keer, en al Paris-brest-Paris gereden ook vlak hiervoor!)  Philip Deeker zoals afgesproken aan het station van Perpignan om ons af te halen. Ons= ikzelf en Jonathan en David Evans (what's in a name;-)). 2 andere deelnemers, die toevallig voor mij zaten in de trein, en Davis was zo vriendelijk me te helpen met m'n fietstas op de trein. Prettige kennismaking!

Gisterenavond waren de deelnemers die hier al waren nog op restaurant ietsje verder, dus ik ben maar gewoon naar mijn kamer gegaan en redelijk vroeg gaan slapen met de Franse Simpsons op de achtergrond;-)

Deze ochtend dan al kennis gemaakt met het team van "Claud the Butler" dat ons zal bevoorraden, en met onder andere Israëler Lenny en Amerikaans koppel Tim & Jen. Met hen ben ik na het ontbijt even rustig een 70 tal kilometer gaan rijden, al wilde Tim wel even de benen testen op een colletje. Ik kon op het eerste deel volgen, maar zag mijn hartslag (hopelijk door de warmte;-)) enorm oplopen, en besloot dat ik bij deze mijn lichaam wel een duidelijke prikkel gegeven had en liet hem rijden. de rest van de klim was rustig met Jen, die trouwens helemaal niet ver achter zat! Pas zonet zag ik dat daar blijkbaar ook een Strava segment is, waar ik door het even inhouden en wachten op Jen dus laatste sta nu, damn you Strava!;-)





Bon, zoals jullie hieronder zien binnen enkele uurtjes briefing en daarna dinner, ik ga dus nog even wat van de Zuid-Franse zon genieten! Btw, als ik de verhalen mag geloven zou het puur door tijdsgebrek weleens moeilijk kunnen worden om dagelijks iets op de blog te posten of om zelfs maar mijn trainingen geuploadet te krijgen... On verra!


















1 opmerking:

  1. Zit maar niet in met die hartslag. In Italië was het steeds tussen 35 en 40°c en mijn hartslag zat altijd ongeveer 15 slagen hoger dan normaal. Ook wanneer ik aan 25 km/u op het vlakke reed.
    Gewoon blijven drinken en alles komt goed.
    Succes,
    B

    BeantwoordenVerwijderen